miércoles, 9 de noviembre de 2011

DEFENSAR-SE DE LA CONTAMINACIÓ

Apart el mobiliari urbà, caldria suposar que Barcelona la conformen també les persones que hi viuen. Fa anys, vaig començar a tenir problemes amb la contaminació arran dels productes aparentment tòxics que deixava anar una fàbrica de productes farmacèutics i químics a la zona de Sant Feliu de Llobregat. A partir d'aleshores vaig haver de deixar de córrer. Eren els temps del Maradona. Ho recodro perquè alguns, des dels cotxes, em cridaven "Ma-ra-do-na, ... Ma-ra-do-na!" tot i la poca coincidència del meu aspecte amb el del futbolista. Devia ser perquè veien algu córrer molt de pressa i els recordava al futbolista argentí. Però encara vaig estar alguns anys demabulant per Barcelona sense cap protecció respiratòria. Després, vaig freqüentar alguns ambients socials amb fum. Aleshores, qualsevol contacte social implicava haver de patir pel fum del tabac. Però va arribar un punt en que ja no podia més. Quan passava l'autobús pel carrer estret de sota casa, i jo estava pujant per la vorera, m'havia d'aturar i arrepenjar-me a la paret, perquè ja no podia seguir caminant. El cor em fallava. Això, degut a la intoxicació i a la meva sensibilitat. I era curiós com alguna veïna es reia de mi al veure'm allí tant impotent. Després, vaig començar a posar-me mascaretes amb carbó actiu per anar pels carrers amb contaminació. Potser un 10% de la gent es fotien de mi descaradament. Però va arribar la popularització de Mikel Jackson i la gent sabien que el cantant es posava dins una bombolla amb oxigen i duia després una mascareta discreta per aguantar la contaminació. Després, va venir el contacte meu amb una amiga del que després havia de ser president, en Bush Jr. No sé si va ser d'ella o dels dos que vaig rebre el consell de respirar oxigen per a refer-me de la contaminació. Cap facilitat per part dels metges, ni dels laboratoris, ni de les cases d'oxigen. Vaig haver de comprar-lo al mercat negre, i contra la opinió dels entesos locals. Però anava força bé. Després, va venir l'etapa de tornar a fer esport. Ho vaig fer animat pel que li va passar a un veí. Ell, al desvetallar-se del coma després de 3 mesos d'estar ingressat al Clínic, va fugir de l'hospital perquè havia estat somniant durant tot aquell temps que el volien matar uns frares amb unes dalles. Al desvetllar-se, es va vestir i tot seguit es va posar a córrer sortint per la porta oposada a la que havien fet servir uns frares per anar-se'n, segons li varen dir. Si ell corria tant després del coma, perquè jo no, si jo era més jove que ell?
Jo seguia usant les mascaretes, especialment per anar en bici per Barcelona o per carreteres molt transitades. És curiós com una de la marca 3M, que anava molt bé, la varen presentar, a partir d'un moment donat, ja inservible. Et poses allò i sembla que entris dins una imprempta on es vaporitzi tinta a dojo. Inútil queixar-se, ni a la casa 3M, ni al Bush, ni als eurodiputats, ni al ministeri de sanitat. Vendre un estri de primera necessitat inservible, que per cert està gravat amb IVA de luxe, es veu que no és cap delicte. Potser sí que ho fan sense voler, però aleshores aquests imbècils que posen el llibret gruixut de les instruccions recent imprès perquè s'esgoti el carbó actiu abans de fer servir la mascareta, deuen ser subnormals profunds. No ho sé. ¿Què costava posar el llibret d'instruccions dins una bosseta de plàstic hermètica com feien abans? En tot cas, em fan sentir a mi com un imbècil que no sé com fer que em facin cas.
En teoria, el carbó actiu hauria de contenir traces de plata, per evitar que s'hi facin microbis. Ara faig servir mascaretes o semimàscares de la marca Moldex. Tenen filtres recanviables contra CO/CO2, partícules orgàniques de carbonilla, vapors àcids, i vapors bàsics. És a dir, són A/B/E/K. A1 és menys potent que A2, respecte a la capcitat de filtrar vapors orgànics. La E simbolitza la capacitat de filtrar àcids i la K bases. La B simbolitza la capacitat de filtrar gasos inorgànics. A més, un filtre com de cotó fluix, per sobre, evita que les partícules sòlides obstrueixin el filtre de carbó actiu. Per entendre millor les sigles que figuren sobre els filtres, vegi's aquesta pàgina:
http://spain-corp.lyreco.com/medias/pdf/normas_ppe/normativa_proteccion_respiratoria.pdf
Vaig conèxer un fabricant de carbó actiu, en Carles Sindreu, farmacèutic, i deia que ningú fabricava bon carbó actiu. El problema és que de manera casolana aquestes coses no es poden fer. Com la mascareta de plàstic o de goma, tampoc.
La part de filtre de carbó actiu que evita respirar CO (monòxid de carboni) conté traces de Níquel. La part del filtre que evita respirar bases, conté traces d'àcid fosfòric que s'ha fet passar pel carbó actiu recent fet, a una temperatura d'uns 500 º C. I la part del filtre que evita respirar àcids s'ha fet amb traces d'hidròxid potàssic (KOH), fet passar a una tempertarura d'uns 700 º C. El carbó actiu es prepara amb closques de coco escalfades amb vapor d'aigua a uns 1080 º C. És millor rentar amb sabó la part de dins, la que dóna a la cara, almenys just abans de posar-se la mascareta.

El millor, evidentment, és evitar l'aire viciat o amb tòxics, però si ja he sucumbit, aleshores començo a prendre coses. Potser la més forta és l'àcid fític. La informació la vaig trobar a PubMed, avalada per una universitat austríaca (Graz). I, de moment, em fan la peça els austríacs. És curiós com una metgesa molt espanyola em va descareditar davant un nombrós auditori perquè defensava jo el poder anticancerigen i antiinflamatori de l'àcid fític. Ella havia llegit articles al PubMed descaredintant-lo. Jo també, però em semblaven fal·làcies. A vegades passa que en un tema controvertit hi ha desacord i calen més investigacions per esbrinar la veritat. O quan mils d'articles es decanten per una versió, aleshores sí que cal menystenir un article anòmal que vol descareditar la versió general. L'expliacació de la ineficàcia crec que és que no es pot prendre res que tingui calç junt amb l'hexafosfoinositol, perquè aleshores és del tot ineficient. I dubto que els qui el desacrediten tinguin en compte això. La qüestió és que si se'n pren poquet, fins a 1 g, amb suc de fruita, o millor encara, només amb aigua amb gas,  i s'aguanta almenys 3 hores sense prendre llet, formatge o res que tingui calç, aleshores fa força efecte. Una dificultat afegida és com aconseguir aquest àcid anomenat també hexafosfoinositol. Rondinant molt, algun farmacèutic amic meu me n'havia aconseguit a un preu desorbitant. A més, era de mala qualitat, feia mal d'estómac, potser per l'excés d'àcid fosfòric afegit. I me'l venien de manera totalment il·legal. Després, vaig aconseguir-ne de la Gran Bretanya, de la casa MyProtein, per Internet. Quan el comprava als Estats Units, els de les aduanes se m'el quedaven, adduint que no es podia comprar medicaments sense permís d'importació i del ministeri de sanitat. És curiós que el consideressin un medicamnet quan és un additiu alimentari. Però també adduien que si era un aliment tampoc es podia comprar, i, a més, quan era un producte fàcil d'obtenir aquí. Clar, fàcil d'obtenir a la botiga que el germà de l'inspector d'aduanes tenia a Madrid per vendre el que l'home decomissava a Barcelona. Els medicaments a l'estranger els pot aconseguir la Seguretat Social, però Sanitat deia que això no era un medicament, sinó un producte alimenati o dietètic. Total, que el de MyProtein es pot aconsegir, per sort, legalment, alemnys fins que el Brexit ho permeti. Els austríacs deien que era millor combinar-lo amb una mica de dexametasona. Els naturistes ortodoxes t'insulten amb la mirada si els dius que vols prendre cortisona. La cortisona és un metabolit de les glàndules suprarrenals i un dels efectes que té és el d'ajudar a desintoxicar. En teoria, i una mica en la pràctica, també ajuden la vitamina C, la vitamina E i l'àcid nicotínic. A part, també em va ajudar força el calostre de vaca. Una altra perla, aconseguir-ne. Ara també es pot comprar a MyProtein, una casa especilitzada en suplements dietètics per a esportistes. També es pot aconseguir d'algun vaquer, del tot extraoficialment, ja que està prohibit vendre'n, comprar-ne, etc. A preu exorbitant alguna casa de dietètica d'aquí té comprimits amb calostre. També ajuda a millorar els pulmons exposats a la contaminació l'acetil-cisteïna. S'en poden prendre fins a 4 grams en un dia dels pitjors, però no pas cada dia, que faria pedres al ronyons.
Si al filtre de carbó actiu han arribat a fer-s'hi fongs, aleshores caldrà pendre fluconazol, amb molta precaució, perquè no és pas inocu.
Resumint, la meva fórmula, que m'ha evitat patir dolors insuportables durant mesos i mesos és:
- hexafosfoinositol 1 g (en un gran got d'aigua amb gas)
-10 mg prednisona
-vitamina E (hidrosoluble) 1 g
Ho prenc cada cop que m'he exposat a fum de tabac o de gasoil, així que puc. I miro de no menjar res almenys fins 2 hores més trad. És molt important no beure coca-cola junt amb l'hexafosfoinositol, ja que el seu àcid fosfòric provocaria una reacció que ens espatllaria l'estómac aleshores.


    

No hay comentarios:

Publicar un comentario