sábado, 12 de noviembre de 2011

PASSOS PER A BICICLETES



S'ha dit ja tant contra els ciclistes a Barcelona...però ara voldria exposar les dificultats per entendre la lògica de les senyalitzacions en algunes zones. Més amunt de Vallvidrera, anant cap el Tibidabo, hi ha un carril bici marcat i protegit amb guardaraïl.  Suposo que quan veus a terra pintada una bici envoltada per un cercle blanc i amb una diagonal negre a sobre, si la bici la veus normal és que no està prohibit passar en bici en el sentit que dus, però que quan la veus de cap per avall és que sí que està prohibit. És possible que aquestes senyals tinguessin vigència en un període remot però actualment a Internet o a les escoles de conducció no hi ha qui les trobi. A la baixada de sota Can Cuiàs cap a la vall de Sant Just, el carril bici lateral està també protegit per una barana baixa folrada de fusta. Allí, des de dalt, es veu un rètol de prohibit circular bicis (cercle blanc envoltat d'un marc vermell). En canvi, quan ets al capdavall del carril, des de baix mirant amunt apareix un rètol de carril bici, invitant (obligatòriament) a circular en bici pel carril protegit. És un carril per on està a la vegada prohibit i obligat circular.  En general, s'entén que on hi ha carrils bicis està prohibit circular per la calçada principal de la carretera adjacent. Total, un embolic. Et poden posar multes tant si passes pel carril bici com si passes per fora, o si pujes o si baixes. A Vallvidrera, a més, hi ha la peculiaritat de que a sobre l'Ideal Pavilló apareix una àrea de carril bici ocupada sistemàticament per cotxes aparcats. En aquest cas, amb la connivència de les autoritats. Es podria donar el cas que si saltes la barrera per no poder circular per on estan els cotxes aparcats et posin una multa per passar per la carretera on hi ha carril bici. Sé que han posat multes a ciclistes en aquesta zona. Però les situacions més incòmodes o violentes han passat a la riera de Sant Just al camí a Can Gelabert. Allí pots passar si estàs autoritzat, si no, no. I tot per les obres del túnel de serveis sota Collserola, que connecta el Besòs amb el Llobregat. No hi ha rètols anunciant els terminis d'obra i això que hi ha fa 3 anys que duren. Des del carrer es veia una barrera i una barraca del vigilant, qui, sota les ordres de la Sra. Montilla, es posava molt violent i t'advertia que primer ell faria el que fos abans que deixar que l'acomiadessin a ell de la feina per haver-te deixat passar. El camí és l'únic que hi ha per accedir a Can Gelabert, una masia habitada. Els primers mesos varen construir un pont per accedir al gual de la riera des del carrer Juan de la Cierva. Després ja varen prohibir l'accés a bicicletes (des de l'avinguda de la Riera). És una zona de pas cap a la de La Salut de Sant Feliu i cap a Santa Creu d'Olorde. Després, han fet un carril sense senyalitzar, sota Can Gelabert, i que dóna un gran tomb no exent de dificultats (fang, tanques) fins a la zona de l'ITV. I venint de La Salut et trobes uns petits rètols en un panell entre els quals en destaca un de prohibició de circular a més de 30 Km/h i un altre de prohibit passar a peu i un altre de prohibit circular en bicicleta. O sigui, a peu o en bici no, però en cotxe sí. Es veu que els de la casa no van en bici. Un rètol sota un arbre, escrit sobre una fusta pintada de blanc aclareix que és prohibit el pas excepte obres i personal autoritzat. Però, la llàstima és que la via alternativa no estigui senyalitzada i que els securates no tinguin cap ganes d'explicar-la ni te l'expliquin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario