lunes, 26 de diciembre de 2011

TELÈFON MÒBIL I DUTXA DE TELÈFON

Ara que Barcelona ha guanyat ser seu de la fira de la telefonia mòbil (2013-2018), caldrà oblidar ja els origens. Perquè... queda malament dir "la llei és la llei" i recordar que qui primer va fer servir un telèfon mòbil a Barcelona va ser empresonat una setmana per fer servir el telèfon mòbil. El meu avi Armengol, i un soci de cognom Alcalde, varen promocionar l'invent. L'inventor anava per l'Eixample caminant per les voreres i parlant des del seu telèfon mòbil amb tothom que volia. Hi havia, però, un petit inconvenient. Com que feia servir les ones de l'emisora de ràdio (amb antena al Tibidabo), tothom que escoltava la ràdio escoltava la seva conversa. Això era cap a l'any 1929. Amb una mentalitat menys carca i menys centralista, no sé si haguéssim trigat tant a ser la capital mundial de la telefonia mòbil.
Per altra banda, crec recordar que els familiars de Santiago Santiveri Piniés, el fundador d'aquesta empresa de productes dietètics, em varen explicar que també ell, el fundador, va estar a la presó. En aquest cas, per promocionar, a finals de segle XIX, un instrument del tot immoral: la dutxa. Crec que feia una demostració d'un dutxa, del tipus que ara en diem dutxa de telèfon, al bell mig de les Rambles. El clergat s'enfurismà. Devien ser tots visigots. Rebé pedrades i, finalment, l'engargolaren. Una versió light l'explicava el seu fill a La Vanguàrdia:        http://www.lactosa.org/images/santiveri.pdf
Creieu que ara aquestes coses ja no pasen? Jo crec que sí que passen. Un exemple: les polseres PowerBalance. Quina universitat les ha desprestigiades? Serà casualitat, però és una de Madrid, la Politécnica. Jo vaig contribuir una mica, crec, a la creació de la fórmula del bracelet. Però em guardo el secret. I puc assegurar que funcionaven. En un altre cas totalment a part, vaig intervenir passivamanet en el desprestigi d'un prova científica que es va fer a l'Hospital Clínic de Barcelona sobre el Card Marià. L'estudi científic va concluir que l'extracte de la planta no tenia cap efecte beneficiós sobre el fetge. El que no deia l'estudi era que els pacients, no sé de quina manera,. sabien que la pastilla vermella que jo els donava no l'havien de prendre, que era una prova que els feien i que els aniria malament. Total, que no se la prenien, però feien veure que sí. Potser cal ser un geni per fer que la gent treballi bé. Crec que l'alcalde Massó, per exemple, ho va aconseguir a l'àmbit de l'ajuntament de Barcelona, que ja és dir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario