domingo, 4 de diciembre de 2011

MOTOS

Jo no vaig en moto. Ni ganes. Ara hi ha més motos a Barcelona que no pas fa deu anys, per exemple. A més, ara es pot conduir moto amb el permís de conduir cotxes, sense passar un examen especial, sempre que la moto sigui de baixa cilindrada. Hi hagué un temps en que de dia anaven sense els llums posats, quan a Alemanya ja feia molts anys que era obligatori dur-les enceses de dia. Allí ara fins i tot les bicis han d'anar amb el llum frontal encès per ciutat. Ara hi ha més accidents a Barcelona entre els motoristes que no pas als qui van en d'altres vehicles, sigui pel desencís que comporta la crisi econòmica, sigui pel major nombre de motoristes.
Les motos de dos temps contaminen moltíssim, i no estaria de més anar-les arraconant. Ja hi ha motos amb motor de quatre temps de 50 cc. O sigui que no és excusa. A part de dur els llums encesos, em pregunto com es podrien fer més visibles les motos. La cosa ja està inventada, però és il·legal, llevat de per als policies. Clar que, enlloc de la columna amb el llum blau a la punta, els motoristes normals podrien dur una mena de llum carabassa del mateix estil, per exemple, a sobre el casc. Un llum com els que duen els tractors, de llum giratòria. No sé com es pot millorar las qualitat dels pneumàtics. El que sí sé és que els fabricats a Mèxic són excel·lents. La qüestió de si seria millor poder circular els motoristes pel carril bus, o no, la posaria a votació popular, en referèndum, i jo votaria que sí. El que no seria convenient és deixar-hi circular també les bicicletes. Motos, bicicletes i taxis, tot junt, podria ser un caos. Amb la tírria que tenen els taxistes a les bicicletes!
Una altra qüestió és la de les motos robades. Jo era tant ingenu que em creia que, si avisaves a la guàrdia urbana que a tal lloc, a la vora d'on els ho deies, hi havia una moto que tenia molt aspecte d'haver estat robada, ells actuarien de seguida. No sé la proporció de casos en els que ells actuen, però tinc la sensació que és en menys de la meitat. Per tant, recomanaria als propietaris de les motos que posin el seu telèfon en una enganxina al taxassis, per si algú els vol avisar d'on han trobat la moto abandonada. Al lladre que l'ha usada uns dies tant se li en donarà si després la recupera el propietari o no. De manera que el propietari no perjudicarà en res al lladre.
A les barres d'aparcament de bicis a vegades s'hi veuen moltes motos. No sé si és perquè els motoristes tenen por que els les robin, o perquè simplement no s'hi fixen, o perquè s'hi fixen massa i volen fer la guitza als ciclistes urbans i deixar-lo sense lloc on lligar la bici.
De la mateixa manera que és obligat l'ús del cinturó de seguretat per las usuaris d'un cotxe, podria ser-ho per als motoristes, l'ús de la vestimenta protectora de cops.
Una opció còmoda seria els vestits protectors de VPD (Viscoelastic - Polymer- Dough), perquè s'adapten suaument al cos però es tornen molt durs i sòlids immediatament al rebre un impacte:
http://www.pocsports.com/en/content/view/protective-concepts

A més del casc integral, els motoristes de gran cilindrada haurien de dur la cuirassa i el leatt-brace /neck brace (protector de cervicals).
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario