martes, 20 de diciembre de 2011

EMBUSSOS

Fa molts i molts anys semblava una quimera la proposta de reduir la velocitat màxima permesa vora Barcelona. Potser era cap el 1979 que en vaig sentir a parlar a l'enginyer Sáez, que, a la vegada es preguntava qui tendria valor per imposar la mesura. A mi em feia il·lusió, i crec que la vaig transmetre a l'encara no conseller Saura, qui, al final, sí la va aplicar. Una de les raons per a impulsar la mesura era la de reduir els embusos a l'hora d'entrar a la ciutat. El control semafòric a Barceloan ja havia estat informatitzat per l'alcalde Socías, el mateix 1979. Però, encara ara, ni la possible informatització dels extraradis, ni la reducció de velocitat, ha acabat de reduir els embussos. Si heu comprat un TomTom de gamma alta, us podrà guiar tenint en compte els embusos en temps real, que crec que també es poden seguir des d'un iPhone. És una llàstima que els de gamma baixa tinguin bloquejat l'accés a aquesta informació. I si no, paciència. I, amb pràctica, s'aprenen els horaris i les rutes. Jo que sóc un negat en matemàtiques, i a més vull ser-ho, no acabo d'entendre com es formen cues com la de la boca Sud del Túnel del Moixeró (conegut com a túnel del Cadí, precisament per evitar que se'n fes un de túnel al Cadí). Si surts de Puigcerdà un festiu a la tarda, a les 4, o a les 5, o a les 6, o a les 7, o a les 8, pots trobar-te circulació densa, d'arrencada i parada intermitents, des de la boca Sud del túnel fins a Berga. I, d'allí en endavant, tot lliure una altra vegada. Aquest tram de carretera el va projectar l'enginyer García Lillo, i arronçava el nas una mica quan s'hi referia, com no podent posar més qualitat sobre el terreny. És a dir, una via de dos carrils continus per banda. A part la millor informatització del control de les velocitats, no se m'acut més que regular els horaris o els torns a les empreses, de manera que les hores d'entrada i sortida siguin més esgraonades en un conjunt. Clar que, solucionant el problemes de les cues, n'agreujaríem un altre. No arribarien tants impostos indirectes a Madrid per la gasolina gastada de més. Però, se m'acudeixen altres sitemes per a recaudar impostos indirectes i d'una manera més agradable i, segons alguns, més sana.        

No hay comentarios:

Publicar un comentario